maandag 6 juni 2016

Eet issues!

Dit blog is ook geplaatst op "De Oude Heks", eventuele recepten zullen op deze pagina geplaatst worden.


Als ik eerlijk ben, dan heb ik het laatste half jaar slecht gegeten, voor mijn doen! Maar ik weet ook dat ik zelfs dan nog gezonder heb gegeten dan de gemiddelde mens. Ik ben geen snoeper en eet met grote regelmaat groente en fruit. Ik ben een matige vleeseter, en als ik dat eet ga ik in de meeste gevallen voor vis of kip. Ik heb een erge lactose intolerantie en een minder erge sojo intolerantie, ik heb diabetes, hoge bloeddruk (hey die is ze vergeten te meten vanmorgen, dus zo zelf maar even doen) waarvoor ik medicatie gebruik, van alles de laagste dosis, verhoogd cholesterol en artrose waar ik geen medicatie voor gebruik. En ook nog astma, waar ik vaak ook medicatie voor gebruik.

Vanmorgen was ik op controle voor mijn diabetes, mij suiker is iets omhoog gegaan en mijn cholesterol iets naar beneden. Bloeddruk weet ik dus niet. Ik wil door anders te gaan eten mijn suiker en cholesterol en bloeddruk verlagen. Dat was al heel goed gelukt, maar het laatste half jaar bleek ik me steeds slechter aan mijn 'dieet' te houden, met name hield ik me niet aan mijn beperking van tarwe en andere koolhydraten. Ik bleef wel veel groente en fruit eten, maar veel minder uit gebalanceerd dan ik eerder deed. Dat mijn lactose intolerantie sterk is toegenomen is hierin wel een oorzaak te noemen. Ik werd opstandig omdat er steeds minder dingen waren die ik zou moeten eten. Dat mijn man bij de 'bakker' ging werken, werkte ook niet echt mee. En al bracht hij heerlijk brood mee, zonder toevoegingen en dergelijke, ik at er meer van dan goed voor mij is. Getuige dat mijn buik sterk lijkt op een zwangerschap van 5 maanden, voor de rest ben ik gewoon slank. Die buik wil ik dus ook aanpakken.

Ik weet nog niet hoe ik het precies ga doen, en ik ga proberen langzaam dingen te veranderen of terug te brengen en ik wil er ook over gaan bloggen, hopelijk zonder dit blog in een kook of gezondheidsblog te veranderen. Ik wil opzoek gaan naar de spirituele kant van voeding! Tenminste ik ga proberen te ontdekken of er een spirituele kant aan voeding zit. En eigenlijk zou ik het ook wel leuk vinden om reacties daarop te krijgen, hier of op facebook, want samen weten we meer! 

Ik ga proberen zo te eten dat het mijn gezondheid verbetert! Wie doet er mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten